.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بنگاه همسریابی باحق عضویت80هزارتومانی!

خانم مشاور کارت مؤسسه را برایم می آورد و می‌گوید: "اگر از دوستان و اقوامت کسی را معرفی کنی، حق عضویت برایت رایگان می شود!" یاد شرایط شرکت‌های هرمی می افتم که این بار با به بازیچه گرفتن سرنوشت انسان‌ها جیب‌شان را پر می‌کنند.

چند سالی است که حرف از تأسیس و آغاز به کار بنگاه های همسریابی از سوی سازمان های ذیربط و غیر ذیربط، نقل هر محفل و مجلسی شده است، انگار همه کمر بسته اند تا جوانان این مرز و بوم را به خانه بخت بفرستند، آن هم بدون در نظر گرفتن مشکل اشتغال و مسکن که جوان ها با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

آنچه می خوانید شرح و توصیف یکی از مؤسسه های همسریابی است که به گفته خانم مشاور، "10 سال است که فعالیت هایی در زمینه همسریابی انجام می دهد."

پوستری با مضمون "همسر دلخواه‌تان را پیدا کنید" بر در و دیوار خیابان رودکی چسبانده شده، با تماس و تعیین قرار ملاقات، به این مؤسسه می روم، مؤسسه ای در حوالی خیابان توحید و در طبقه چهارم ساختمانی قرار دارد. بدون هیچ تابلو و مشخصاتی.

آپارتمانی 100متری با اتاق های متعدد و پارتیشن بندی؛ خانم 30 ساله ای جلو می آید و با پرسیدن اسم مشاور تلفنی، من را به قسمتی راهنمایی می کند. دختری 25 ساله، لباس فرم سورمه ای پوشیده، خود را "بهناز ش "مشاور مؤسسه معرفی می کند و درباره فعالیت های مؤسسه توضیح می دهد.

آنچه شما خواسته اید
"شرایط مؤسسه بر اساس ازدواج دایم برای افراد مجرد است، آن هم در رده های سنی متفاوت به عنوان مثال برای آقایان از پسر 24 ساله مورد ازدواج داریم تا پیر مرد 80 ساله؛ برای خانم ها هم از دختر 18 ساله عضو داریم تا خانم 60ساله؛ هر کسی که اینجا مراجعه می کند، تمام شرایطش را به مشاوران می گوید و آنها هم با برگزاری همایش، از اعضا می خواهند که در همایش شرکت کنند و این گردهمایی باعث می شود، طرفین همدیگر را ببینند و در این همایش ( آموزشی - روانشناسی!) اعضا همدیگر را بپسندند؛ در اینجا عرف است که با توجه به سلیقه و خواسته های فرد، شخص مورد نظر افراد را به آن معرفی کنیم."

اطلاعاتی که از مراجعه کنندگان دارید، صددرصد درست است؟
بله!
اینکه معتاد باشد یا سوء پیشینه داشته باشد و در معرفی اولیه به مسوولان موسسه نگوید آن وقت باید چه کار کرد؟
برای اعتیاد که اگر شما با اقوامتان هم بخواهید ازدواج کنید، باید فرد آزمایش عدم اعتیاد بدهد، برای سوء پیشینه هم باید طرفین حواسشان باشد و تحقیق کنند این مسایل به موسسه مربوط نمی شود! تعداد اعضای اینجا بالای هزار نفر است و 30نفر کارشناس داریم فقط از طریق مشاوره درمانی و خواسته های اعضا در پی یافتن نفر مورد نظر مراجعه کنندگان هستیم.

من فکر می کنم این موسسه ها آن قدر که باید و شاید برای مردم جا نیافتاده و تازه کار است...
در حال حاضر 10 سال است که در نیازمندی های چهار روزنامه اصلی تبلیغات داریم و به این فکر افتادیم که با پوستر و تبلیغات محلی این موسسه را به مردم معرفی کنیم، چه بسا که افراد زیادی مشتاق باشند از این طریق همسر دلخواهشان را پیدا کنند.

شرایط عضویت چگونه است؟
80 هزار تومان حق عضویت است و 4 نفر را برای ازدواج به فرد معرفی می کنیم.

برای کسی که متارکه کرده، هم چنین شرایطی دارید؟
بله . ما در همه رده های سنی و شرایط اجتماعی عضو داریم.

قبل از هر انتخابی مشاوره تشخیص می دهد که این افراد با هم تناسب دارند؟
بله. ولی بیشتر در این موسسه کار معرفی اعضا را بر عهده داریم. به عنوان مثال خانمی می گوید: خواستگار خوبی برایم آمده، ولی تحصیلات دانشگاهی ندارد. در این جا تمام خواسته های اقتصادی، ظاهری و اجتماعی افراد را در نظر می گیریم و فرد مورد نظر را معرفی می کنیم.

در این مدت کسی بوده که به این روش ازدواج کرده، طلاق بگیرد و درباره به این موسسه مراجعه کند؟
بله. چند نفر کم سن و سال بودند که با توجه به اینکه گفتیم باید به مشاوره مراجعه کنند، زیربار نرفتند و بعد از چند ماه متارکه کردند. ولی معمولا افرادی که به ما مراجعه کرده اند و تمام شرایط را رعایت کردند مشکلی نداشتند.

این موسسه وابسته به کجاست؟ آیا شماره ثبت دارد؟
موسسه ما خصوصی است، شماره ثبت هم دارد.

در آخر خانم مشاور می رود و کارت موسسه را برایم می آورد و می گوید:"اگر از دوستان و اقوامت کسی را به ما معرفی کنی، حق عضویت برایت رایگان می شود!" از در موسسه که بیرون می آمدم با شنیدن این حرف خانم مشاور، یاد شرایط شرکت های هرمی افتادم که حالا دیگر نه با طلا، پول و هزار وسیله جور واجور، بلکه با به بازیچه گرفتن زندگی و سرنوشت انسان ها جیب شان را پر می کنند. با خود می گویم: ازدواج آخرالزمانی یعنی این!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.432 seconds.